اجلاس ماهانه اتاق اصناف

با حضور هیئت رئیسه و روسای اتحادیه های صنفی تهران: اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد
اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران با حضور هیئت رئیسه اتاق و روسای اتحادیه های صنفی به منظور بررسی بودجه ۱۴۰۱ تعدادی از اتحادیه های صنفی و برخی موارد دیگر امروز ۱خرداد ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات این اتاق برگزار شد.
در ابتدای این اجلاس قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از کاهش شیوع ویروس کرونا بیان داشت: اصناف در دو سه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و رکود و کسادی بازار وضعیتی نامطلوبی داشتتند؛ لذا چالش های موجود در جلسه اخیری که با ریاست سازمان امور مالیاتی کشور در اتاق اصناف تهران داشتیم به اطلاع ایشان رسانده شد که امیدواریم خروجی مطلوبی در این حوزه داشته باشیم.
رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به تعامل سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف تهران در قالب تشکیل کارگروه مالیاتی بیان کرد: به جلسه تشکیل شده با ریاست سازمان امور مالیاتی کشور پس از تعریف و ایجاد کارگروه مالیاتی، وضعیت مالیاتی اصناف و نحوه عملکرد و همکاری سازمان و اتاق بررسی و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.
فراهانی در خصوص برنامه کمیسیون نظارت مبنی بر ساماندهی واحدهای بدون پروانه بیان داشت: برنامه کمیسیون نظارت بر این مبناست که امسال هیچ واحد صنفی بدون پروانه کسب نداشته باشیم این در حالی است که بسیاری از اتحادیه های صنفی برای شناسایی و صدور و تمدید پروانه کسب با مشکلات متعددی رو به رو هستند؛ لذا این مسائل باید از سوی اتحادیه ها و اتاق اطلاع رسانی و سپس اقدام گردد.
وی همچنین به تصمیم وزارت صمت در خصوص واحدهای بدون پروانه اشاره کرد و افزود: وزارت صمت در نظر دارد از طریق سازمان توسعه تجارت، کالایی در اختیار واحدهای صنفی بدون پروانه قرار نگیرد.
رئیس اتاق اصناف تهران به جمع آوری شبانه تابلوهای مغازه ها از سوی شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: این کار یک عمل غیرقانونی می باشد؛ لذا برای حل و مقابله با آن از طریق حکم دیوان وارد عمل شدیم.
ابراهیم درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران نیز با توجه به نزدیکی به ایام ارایه اظهار نامه های مالیاتی گفت: وضعیت دو سه سال اخیر اصناف بسیار بحرانی و چالش برانگیز بوده است. اصناف در این ایام با درآمدهای پایین و افزایش هزینه ها رو به رو بودند.
درستی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی نباید تنها به مغازه ها برای گرفتن مالیات چشم داشته باشد. چیزی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد فرارهای مالیاتی است که خوشبختانه با جلسات و تعاملاتی که با سازمان داشتیم و همچنین دیدگاه متفاوت سازمان امید داریم اتفاقات خوبی بیفتد.
در جریان این اجلاس بودجه تعدادی از اتحادیه های صنفی تهران که در کمیسیون بودجه اتاق بررسی و به تصویب اعضای آن رسیده بود؛ همچنین سایر موارد دستور کار اجلاس بررسی و تصمیم گیری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *